Hoe kunnen we je helpen?

Apply
Algemeen
Wat doet NOWJOBS?

NOWJOBS brengt werkgevers in contact met bijverdieners via een online platform. Je kunt het online platform via de app beheren op zowel je telefoon, tablet of computer. In de NOWJOBS app vind je snel de best gematchte profielen van bijverdieners die op jouw vacature hebben gesolliciteerd. Kies heel gemakkelijk een kandidaat uit, wij zenden deze tijdelijke medewerker aan je uit en zorgen voor alle digitale contracten. Just like that!

Ik heb geen smartphone kan ik dan toch gebruikmaken van NOWJOBS om een tijdelijke job te posten?

Goed nieuws, als werkgever kun je ook gebruikmaken van het webportaal van NOWJOBS. Hoe werkt dat? Klik hier rechts bovenaan op “login” en meld je aan met jouw e-mailadres en wachtwoord.

Wat doet NOWJOBS?

NOWJOBS brengt werkgevers in contact met bijverdieners via een online platform. Je kunt het online platform via de app beheren op zowel je telefoon, tablet of computer. In de NOWJOBS app vind je snel de best gematchte profielen van bijverdieners die op jouw vacature hebben gesolliciteerd. Kies heel gemakkelijk een kandidaat uit, wij zenden deze tijdelijke medewerker aan je uit en zorgen voor alle digitale contracten. Just like that!

Ik heb geen smartphone kan ik dan toch gebruikmaken van NOWJOBS om een tijdelijke job te posten?

Goed nieuws, als werkgever kun je ook gebruikmaken van het webportaal van NOWJOBS. Hoe werkt dat? Klik hier rechts bovenaan op “login” en meld je aan met jouw e-mailadres en wachtwoord.

Backoffice Services
Hoe nodig ik mijn eigen bijverdieners uit in de app?

Via het tabblad ‘favorieten’ kan je rechts bovenaan klikken op ‘uitnodigen’. Daar heb je de keuze om jouw bijverdiener de QR-code te laten scannen of kan je de bijverdiener uitnodigen via SMS/Whatsapp/Facebook of mail door te klikken op ‘nodig team uit’.

Hoe kan ik mijn eigen bijverdiener een hoger loon geven?

Wil je een bijverdiener een hoger loon geven? Dat kan erg makkelijk via het tabblad 'favorieten'. Zoek in jouw favorieten de bijverdiener van wie je het loon wenst aan te passen, kies vervolgens voor 'voorkeuren' en klik daar op 'uurloon bepalen'. Wanneer je onderaan op bewaren hebt geklikt zal het aangepaste loon bij nieuw geplande contracten aangepast worden.

Hoe stuur ik een vacature uit naar mijn eigen poule van bijverdieners?

Wanneer je een vacature wilt plaatsen, maar enkel jouw eigen favorieten wilt uitnodigen kan je dit bij de laatste stap aangeven. Je hebt de keuze tussen 'nodig alle beschikbare kandidaten' uit of 'kies uit je favorieten'. Wanneer je de vacature uitstuurt naar jouw favorieten zullen zij hier een melding van krijgen en kunnen ze op hun beurt interesse tonen wanneer ze beschikbaar zijn om te komen werken. Zo kan je de app gemakkelijk gebruiken als communicatiemiddel en snel te weten komen of er iemand uit jouw favorieten een openstaande shift kan opvullen.

Hoe nodig ik mijn eigen bijverdieners uit in de app?

Via het tabblad ‘favorieten’ kan je rechts bovenaan klikken op ‘uitnodigen’. Daar heb je de keuze om jouw bijverdiener de QR-code te laten scannen of kan je de bijverdiener uitnodigen via SMS/Whatsapp/Facebook of mail door te klikken op ‘nodig team uit’.

Hoe stuur ik een vacature uit naar mijn eigen poule van bijverdieners?

Wanneer je een vacature wilt plaatsen, maar enkel jouw eigen favorieten wilt uitnodigen kan je dit bij de laatste stap aangeven. Je hebt de keuze tussen 'nodig alle beschikbare kandidaten' uit of 'kies uit je favorieten'. Wanneer je de vacature uitstuurt naar jouw favorieten zullen zij hier een melding van krijgen en kunnen ze op hun beurt interesse tonen wanneer ze beschikbaar zijn om te komen werken. Zo kan je de app gemakkelijk gebruiken als communicatiemiddel en snel te weten komen of er iemand uit jouw favorieten een openstaande shift kan opvullen.

Hoe kan ik mijn eigen bijverdiener een hoger loon geven?

Wil je een bijverdiener een hoger loon geven? Dat kan erg makkelijk via het tabblad 'favorieten'. Zoek in jouw favorieten de bijverdiener van wie je het loon wenst aan te passen, kies vervolgens voor 'voorkeuren' en klik daar op 'uurloon bepalen'. Wanneer je onderaan op bewaren hebt geklikt zal het aangepaste loon bij nieuw geplande contracten aangepast worden.

Contract
Hoe weet ik dat er iemand komt werken?

Nadat je iemand een digitaal contractvoorstel hebt gestuurd, krijgt de kandidaat de kans om hierop in te gaan. Wanneer het contractvoorstel is geaccepteerd ontvang je een melding en is jouw vacature ingevuld! Dan is het contract ook direct goed geregeld!

Kan ik de uren op een contract wijzigen?

Je kunt de uren van een contract wijzigen in de app. Bij het tabblad "planning" heb je de mogelijkheid om de oorspronkelijke uren en datum van het contract te wijzigen. Wanneer je dit hebt gewijzigd, krijgt de bijverdiener een nieuw contractvoorstel in de app waar hij/zij dan akkoord mee kan gaan.

Let op: binnen 4 dagen voor start van de shift ben je gehouden aan de oorspronkelijk afgesproken tijden als de bijverdiener niet akkoord gaat*.

Hoe kan ik doorgeven dat de bijverdiener niet aanwezig was?

Bij het bevestigen van de uren in de app kun je aangeven dat de kandidaat afwezig was. Hierbij geef je aan of de reden van afwezigheid met je besproken is. Wanneer de kandidaat zelf doorgeeft dat hij/zij niet aanwezig kan zijn door ziekte, moet de kandidaat het contract zelf in de app annuleren. En aangeven dat dit wegens ziekte is en telefonisch contact met NOWJOBS opnemen. 

Kan ik een contract annuleren?

Als je om één of andere reden een contract wilt annuleren, kun je dit aanvragen via de planning in de app. Door te klikken op de naam van de bijverdiener en daarna te kiezen voor ‘wijzig’, krijg je de mogelijkheid om het contract te annuleren. Je geeft daarna een reden voor annuleren op. De bijverdiener moet hiermee akkoord gaan.

Hoe bevestig ik de gewerkte uren?

Via NOWJOBS worden de bijverdieners dagelijks uitbetaald. Daarom is het belangrijk om als werkgever altijd de uren te bevestigen wanneer de shift is afgelopen. In de app kun je direct via de QR-code de bijverdiener uit laten checken. Je kunt tot uiterlijk 13.00 uur de volgende werkdag de uren handmatig bevestigen. Je doet dit via de ‘to do’ knop op het home scherm van je app of door naar ‘planning’ te gaan waar je op de knop ‘geef feedback’ klikt.

Hoe weet ik dat er iemand komt werken?

Nadat je iemand een digitaal contractvoorstel hebt gestuurd, krijgt de kandidaat de kans om hierop in te gaan. Wanneer het contractvoorstel is geaccepteerd ontvang je een melding en is jouw vacature ingevuld! Dan is het contract ook direct goed geregeld!

Kan ik een contract annuleren?

Als je om één of andere reden een contract wilt annuleren, kun je dit aanvragen via de planning in de app. Door te klikken op de naam van de bijverdiener en daarna te kiezen voor ‘wijzig’, krijg je de mogelijkheid om het contract te annuleren. Je geeft daarna een reden voor annuleren op. De bijverdiener moet hiermee akkoord gaan.

Kan ik de uren op een contract wijzigen?

Je kunt de uren van een contract wijzigen in de app. Bij het tabblad "planning" heb je de mogelijkheid om de oorspronkelijke uren en datum van het contract te wijzigen. Wanneer je dit hebt gewijzigd, krijgt de bijverdiener een nieuw contractvoorstel in de app waar hij/zij dan akkoord mee kan gaan.

Let op: binnen 4 dagen voor start van de shift ben je gehouden aan de oorspronkelijk afgesproken tijden als de bijverdiener niet akkoord gaat*.

Hoe bevestig ik de gewerkte uren?

Via NOWJOBS worden de bijverdieners dagelijks uitbetaald. Daarom is het belangrijk om als werkgever altijd de uren te bevestigen wanneer de shift is afgelopen. In de app kun je direct via de QR-code de bijverdiener uit laten checken. Je kunt tot uiterlijk 13.00 uur de volgende werkdag de uren handmatig bevestigen. Je doet dit via de ‘to do’ knop op het home scherm van je app of door naar ‘planning’ te gaan waar je op de knop ‘geef feedback’ klikt.

Hoe kan ik doorgeven dat de bijverdiener niet aanwezig was?

Bij het bevestigen van de uren in de app kun je aangeven dat de kandidaat afwezig was. Hierbij geef je aan of de reden van afwezigheid met je besproken is. Wanneer de kandidaat zelf doorgeeft dat hij/zij niet aanwezig kan zijn door ziekte, moet de kandidaat het contract zelf in de app annuleren. En aangeven dat dit wegens ziekte is en telefonisch contact met NOWJOBS opnemen. 

Matching
Hoe wordt de kwaliteit van de bijverdiener gegarandeerd?

NOWJOBS werkt met reviews die goed inzicht geven in de historie die bijverdieners hebben opgebouwd door via NOWJOBS te werken. Je kunt zien hoe vaak de bijverdiener al gewerkt heeft via NOWJOBS, hoe andere bedrijven hem/haar beoordelen, maar bijvoorbeeld ook dat de bijverdiener altijd op tijd komt. Daarom is het ook van belang dat je na iedere shift de bijverdiener een objectieve beoordeling geeft om de kwaliteit van de bijverdieners goed te kunnen waarborgen.

Hoe wordt de kwaliteit van de bijverdiener gegarandeerd?

NOWJOBS werkt met reviews die goed inzicht geven in de historie die bijverdieners hebben opgebouwd door via NOWJOBS te werken. Je kunt zien hoe vaak de bijverdiener al gewerkt heeft via NOWJOBS, hoe andere bedrijven hem/haar beoordelen, maar bijvoorbeeld ook dat de bijverdiener altijd op tijd komt. Daarom is het ook van belang dat je na iedere shift de bijverdiener een objectieve beoordeling geeft om de kwaliteit van de bijverdieners goed te kunnen waarborgen.

Profiel
Hoe kan ik een profiel aanmaken?

Het aanmaken van een profiel is heel makkelijk. Je downloadt de app of registreert je op de website. Je kunt daar aangeven dat je een werkgever bent die op zoek is naar personeel. Binnen 5 minuten is jouw profiel compleet en kun je, na validatie van het NOWJOBS-team, beginnen met het plaatsen van vacatures.

Waarom moet ik een foto uploaden?

Een foto maakt het een stuk persoonlijker. Bijverdieners willen graag zien bij wie ze gaan werken. Jij wilt toch ook zien wie er bij jou komt werken?

Hoe kan ik mijn e-mailadres verifiëren?

Je ontvangt een e-mail met daarin de link om jouw e-mailadres te valideren.

Ik heb een profiel aangemaakt maar wacht op validatie, wat moet ik doen?

Je wordt zo snel mogelijk door ons gebeld! Maar wil je direct verder? Bel gerust naar 088-5627000 en we kijken direct naar jouw profiel!

Hoe kan ik mijn profiel wijzigen?

Jouw profiel kun je wijzigen via de knop ‘instellingen’, rechts bovenaan in de app. Let er wel op dat, als je gegevens wijzigt, deze eerst weer gevalideerd moeten worden door het NOWJOBS-team voordat je opnieuw vacatures kunt plaatsen. 

Heb je jouw gegevens gewijzigd en wil je direct aan de slag? Geef ons gerust een seintje op 088-562700 en wij helpen je meteen.

Hoe kan ik mijn telefoonnummer verifiëren?

Simpelweg via de code die je via sms doorgestuurd krijgt. Je geeft de code in op de app en je bent vertrokken!

Ik werk met verschillende vestigingen en verschillende KvK-nummers, hoe pak ik dit aan?

Voor iedere vestiging met een ander KvK-nummer maak je een profiel aan en kun je voor de vestigingen hieraan gekoppeld vacatures posten. Zo weet je zeker dat het contract aan het juiste KvK-nummer gelinkt wordt. 

Goed nieuws: binnenkort kun je één profiel aanmaken en daar jouw verschillende KvK-nummers in beheren. We houden je op de hoogte wanneer het zo ver is.

Ik heb op dit moment geen tijdelijke bijverdieners nodig, wat moet ik doen?

Als je geen vacatures plaatst, zie je ook geen geïnteresseerde bijverdieners. Op het moment dat je weer iemand nodig hebt, plaats je opnieuw een vacature.

Hoe kan ik een profiel aanmaken?

Het aanmaken van een profiel is heel makkelijk. Je downloadt de app of registreert je op de website. Je kunt daar aangeven dat je een werkgever bent die op zoek is naar personeel. Binnen 5 minuten is jouw profiel compleet en kun je, na validatie van het NOWJOBS-team, beginnen met het plaatsen van vacatures.

Hoe kan ik mijn profiel wijzigen?

Jouw profiel kun je wijzigen via de knop ‘instellingen’, rechts bovenaan in de app. Let er wel op dat, als je gegevens wijzigt, deze eerst weer gevalideerd moeten worden door het NOWJOBS-team voordat je opnieuw vacatures kunt plaatsen. 

Heb je jouw gegevens gewijzigd en wil je direct aan de slag? Geef ons gerust een seintje op 088-562700 en wij helpen je meteen.

Waarom moet ik een foto uploaden?

Een foto maakt het een stuk persoonlijker. Bijverdieners willen graag zien bij wie ze gaan werken. Jij wilt toch ook zien wie er bij jou komt werken?

Hoe kan ik mijn telefoonnummer verifiëren?

Simpelweg via de code die je via sms doorgestuurd krijgt. Je geeft de code in op de app en je bent vertrokken!

Hoe kan ik mijn e-mailadres verifiëren?

Je ontvangt een e-mail met daarin de link om jouw e-mailadres te valideren.

Ik werk met verschillende vestigingen en verschillende KvK-nummers, hoe pak ik dit aan?

Voor iedere vestiging met een ander KvK-nummer maak je een profiel aan en kun je voor de vestigingen hieraan gekoppeld vacatures posten. Zo weet je zeker dat het contract aan het juiste KvK-nummer gelinkt wordt. 

Goed nieuws: binnenkort kun je één profiel aanmaken en daar jouw verschillende KvK-nummers in beheren. We houden je op de hoogte wanneer het zo ver is.

Ik heb een profiel aangemaakt maar wacht op validatie, wat moet ik doen?

Je wordt zo snel mogelijk door ons gebeld! Maar wil je direct verder? Bel gerust naar 088-5627000 en we kijken direct naar jouw profiel!

Ik heb op dit moment geen tijdelijke bijverdieners nodig, wat moet ik doen?

Als je geen vacatures plaatst, zie je ook geen geïnteresseerde bijverdieners. Op het moment dat je weer iemand nodig hebt, plaats je opnieuw een vacature.

Review
Kan ik een review verwijderen waar ik niet mee akkoord ga?

Je kunt zelf geen review verwijderen. Wil je deze toch echt verwijderen met een geldige reden? Neem in dit geval contact op met NOWJOBS.

Hoe schrijf je een review?

Nadat een shift is afgelopen kun je gelijk een review over de bijverdiener schrijven. Je krijgt hier een melding van bij het bevestigen van de gewerkte uren.

Hoe lang heb ik de tijd om een review te geven/schrijven?

NOWJOBS streeft er naar om iedere bijverdiener zo snel mogelijk uit te betalen. Omdat een review schrijven samen gaat met het bevestigen van de uren, zit er een tijdslimiet op. We raden je dan ook aan om dit direct na afloop van de shift te doen.

Hoe kan ik feedback geven over de app zelf?

Bij NOWJOBS streven we ernaar de app te optimaliseren zodat de gebruiksvriendelijkheid continu verbetert. We horen dus graag wat je fantastisch vindt en wat er volgens jou beter kan. Heb je een vraag of wil je een fout in de app melden? Laat het dan zeker weten via info@nowjobs.nl.

Hoe werkt het reviewsysteem?

Alle reviews die je kunt zien op NOWJOBS zijn gegeven door bijverdieners of klanten. De reviews zijn dus enkel gebaseerd op tewerkstellingen via NOWJOBS. Het NOWJOBS-team heeft geen invloed op de gegeven reviews, maar houdt wel toezicht om ongepaste reacties te vermijden.

Hoe kan ik een review die ik geschreven heb aanpassen?

Het is niet mogelijk om een review aan te passen. Daarom is het ook belangrijk dat je zo goed en objectief mogelijk de shift beoordeeld. Wil je toch iets aanpassen? Neem dan contact op met het NOWJOBS-team.

Kan ik een review geven aan een kandidaat die niet is komen opdagen?

Wanneer een bijverdiener niet is komen opdagen, kun je geen review schrijven. Bij de toekomstige matching wordt er wel rekening gehouden met de afwezigheid. Zo zal de bijverdiener veel minder jobs te zien krijgen waarop hij/zij kan solliciteren en zien toekomstige werkgevers dat hij/zij niet op deze bijverdiener kan rekenen.

Kan ik een review verwijderen waar ik niet mee akkoord ga?

Je kunt zelf geen review verwijderen. Wil je deze toch echt verwijderen met een geldige reden? Neem in dit geval contact op met NOWJOBS.

Hoe werkt het reviewsysteem?

Alle reviews die je kunt zien op NOWJOBS zijn gegeven door bijverdieners of klanten. De reviews zijn dus enkel gebaseerd op tewerkstellingen via NOWJOBS. Het NOWJOBS-team heeft geen invloed op de gegeven reviews, maar houdt wel toezicht om ongepaste reacties te vermijden.

Hoe schrijf je een review?

Nadat een shift is afgelopen kun je gelijk een review over de bijverdiener schrijven. Je krijgt hier een melding van bij het bevestigen van de gewerkte uren.

Hoe kan ik een review die ik geschreven heb aanpassen?

Het is niet mogelijk om een review aan te passen. Daarom is het ook belangrijk dat je zo goed en objectief mogelijk de shift beoordeeld. Wil je toch iets aanpassen? Neem dan contact op met het NOWJOBS-team.

Hoe lang heb ik de tijd om een review te geven/schrijven?

NOWJOBS streeft er naar om iedere bijverdiener zo snel mogelijk uit te betalen. Omdat een review schrijven samen gaat met het bevestigen van de uren, zit er een tijdslimiet op. We raden je dan ook aan om dit direct na afloop van de shift te doen.

Kan ik een review geven aan een kandidaat die niet is komen opdagen?

Wanneer een bijverdiener niet is komen opdagen, kun je geen review schrijven. Bij de toekomstige matching wordt er wel rekening gehouden met de afwezigheid. Zo zal de bijverdiener veel minder jobs te zien krijgen waarop hij/zij kan solliciteren en zien toekomstige werkgevers dat hij/zij niet op deze bijverdiener kan rekenen.

Hoe kan ik feedback geven over de app zelf?

Bij NOWJOBS streven we ernaar de app te optimaliseren zodat de gebruiksvriendelijkheid continu verbetert. We horen dus graag wat je fantastisch vindt en wat er volgens jou beter kan. Heb je een vraag of wil je een fout in de app melden? Laat het dan zeker weten via info@nowjobs.nl.

Vacature
Moet ik iedere keer een nieuwe vacature aanmaken?

Na het maken van je eerste vacature heb je vervolgens de mogelijkheid om die gewoon te kopiëren, zo hoef je alleen nog een nieuwe datum in te vullen!

Ik heb een vacature geplaatst, maar krijg hier weinig reactie op. Wat moet ik doen?

Het kan zijn dat we in een bepaalde regio iets minder actieve bijverdieners hebben op de app of dat de job niet aantrekkelijk of duidelijk genoeg is. Neem contact met ons op via telefoonnummer 088-5627000, zodat we samen op zoek kunnen naar een manier om de juiste bijverdiener voor je te vinden.

Hoe lang duurt het voordat kandidaten kunnen reageren, wanneer ik een vacature post?

Gelijk wanneer je de vacature post! De bijverdieners krijgen een melding dat jij iemand zoekt en zij kunnen aangeven of ze geïnteresseerd zijn.

Wat gebeurt er met de geïnteresseerde bijverdieners?

Je kunt bij iedere geïnteresseerde kandidaat het profiel bekijken, de beoordelingen van andere werkgevers zien en de totale kosten van de shift zien. Bij interesse stuur je gelijk een contractvoorstel!

Moet ik iedere keer een nieuwe vacature aanmaken?

Na het maken van je eerste vacature heb je vervolgens de mogelijkheid om die gewoon te kopiëren, zo hoef je alleen nog een nieuwe datum in te vullen!

Hoe lang duurt het voordat kandidaten kunnen reageren, wanneer ik een vacature post?

Gelijk wanneer je de vacature post! De bijverdieners krijgen een melding dat jij iemand zoekt en zij kunnen aangeven of ze geïnteresseerd zijn.

Ik heb een vacature geplaatst, maar krijg hier weinig reactie op. Wat moet ik doen?

Het kan zijn dat we in een bepaalde regio iets minder actieve bijverdieners hebben op de app of dat de job niet aantrekkelijk of duidelijk genoeg is. Neem contact met ons op via telefoonnummer 088-5627000, zodat we samen op zoek kunnen naar een manier om de juiste bijverdiener voor je te vinden.

Wat gebeurt er met de geïnteresseerde bijverdieners?

Je kunt bij iedere geïnteresseerde kandidaat het profiel bekijken, de beoordelingen van andere werkgevers zien en de totale kosten van de shift zien. Bij interesse stuur je gelijk een contractvoorstel!

Geen antwoord gevonden op jouw vraag?

Wij staan 24/7 voor je klaar!

Neem contact op