12 april 2022

NOWJOBS, de lovebrand voor digital natives

Utrecht – 12 april 2022 – De arbeidsmarkt staat onder druk en verandert snel. De vergrijzing, de pandemie en de komst van een nieuwe generatie medewerkers vraagt om een andere benadering van potentiële medewerkers. NOWJOBS speelt hier met hun platform naadloos op in. Werkgevers en bijverdieners vinden elkaar daardoor digitaal snel en gemakkelijk. 

Ontstaan
Reinier Vastenburg, Country Manager Nederland, vertelt over het ontstaan van NOWJOBS. ‘Onze roots gaan terug naar België. Daar zit ons moederbedrijf House of HR, een internationale HR-dienstverlener. NOWJOBS is daar een onderdeel van. De Nederlandse HR-administratie staat bekend om de enorme papierwinkel, in België is dat niet minder. Uit onderzoek bleek dat de nieuwe generatie volledig digitaal werkt en minder behoefte hebben aan persoonlijk contact bij het vinden van een bijbaan. Ze regelen alles met hun mobiel. Wij hebben daarop ingespeeld door het proces te digitaliseren, zo is het concept van NOWJOBS ontstaan. Sinds 2019 zijn we actief in Nederland, ondertussen is Frankrijk toegevoegd en staat Duitsland op de rol.’

Werkgebied
‘Onze focus ligt vooral in het westen, op de regio’s Amsterdam, Almere, Utrecht, Rotterdam en Den Haag. Inmiddels bereiden we ook de verdere uitrol voor de rest van het land voor.

In deze gebieden is het lastig om snel geschikt en tijdelijk personeel te bereiken. Ons platform is daarvoor een goede oplossing. Vroeger hing de werkzoekende een briefje in een supermarkt op en een bedrijf liet met een briefje op het raam weten dat ze personeel zochten. Met het

digitale tijdperk werden WhatsApp- of Facebookgroepen gebruikt om personeel te vinden. Dat wordt nu steeds minder. Met onze app richten we ons op generatie Z: een eigenzinnige generatie met een grote behoefte aan flexibiliteit en vrijheid, maar ook met een wil om zelf te bepalen wat ze gaan doen, wanneer, waar en hoe.

NOWJOBS richt zich op branches waar met bijverdieners gewerkt wordt. We leveren ook kantoorpersoneel en uitvoerend personeel in de logistiek en horeca. We helpen ondernemers vooral met het omdenken bij het invullen van openstaande vacatures. Voor het invullen van een openstaande positie kan ook gebruikgemaakt worden van 3 slimme studenten. Voordeel: bijverdieners kijken met een frisse blik naar het bedrijf en er is een back-up bij ziekte. Ook kunnen deze slimme studenten bij het bedrijf blijven werken en zo doorstromen naar de eigen loonlijst. We laten op deze manier zien dat het ook anders kan.’

Favorietenpoule
‘Met de app kun je gemakkelijk een favorietenpoule opbouwen: een uitkomst bij piekdrukte of lastminute-uitval bij ziekte. Het is een simpele manier van op- en afschalen. Door deze favoriete bijverdieners doorlopend in te plannen, creëer je vastigheid op de werkvloer. Verder houden onze bijverdieners ervan om op een aste plek bij te verdienen, maar ze willen ook de vrijheid hebben om af en toe een shift op een festival te draaien. Dit is allemaal mogelijk met onze app.’

Innovatief en vooruitstrevend
‘Uit onderzoek weten we wat de huidige generatie bijverdieners drijft. Daar spelen wij op in. Wij werken vanuit het principe ‘hire the will and not the skill’; we kijken dus veel meer naar de potentie, vaardigheden en motivatie.

Als afsluiter twee praktische voorbeelden:

1. Bij een brainstormsessie bij een marketingbureau werkte het vaste personeel over om post-its op te plakken. Dit werk kan heel gemakkelijk door bijverdieners gedaan worden.
2.  Een klant van ons was al meer dan een jaar op zoek naar een afwasser. We stimuleerden de klant om de vacature op ons platform te plaatsen. Binnen een week was de vacature ingevuld door twee vaste bijverdieners die elkaar afwisselen! Waarom? Omdat de bijverdiener dan kan zeggen: ‘Ik werk voor een innovatief platform. Hoe cool is dat!’

Bij NOWJOBS omarmen we de drijfveren van deze generatie. Met onze app zijn we de toegangspoort voor werkgevers naar gemotiveerde bijverdieners!’

 

Dit artikel is gepubliceerd in FC Utrecht Clubmagazine (voorjaar 2022)

 

account_circle

Marketing - 12 april 2022